topbella

Sunday, August 14, 2011

detik 6.6.11~~

Assalamualaikum wbt & salam sejahtera.....

nape la tiba2 ni, asyik update n3 je...hehe...buang tabiat agaknya...
bila da xtau nk buat apa kt FB tu maka blog pula yg akn jd mangsa...hehe...

sedang bersahur sorang2 tiba2 teringat detik 6.6.11.....
saat itulah aku telah menjadi tunangan orang.....

selepas selesainya majlis tu tiba2 aku dpt msg "salam hai tunangku"...
wah tersentap aku, aku telah menjadi tunangan orang....
tidak pernah terfikir pun secepat ini......

taraaaaaaaaa.......hehe...aku suka cupcake ni...tomey.....



permulaan pertemuan bermula pd bulan Januari @ akhir Disember thun lepas....[bukan bertemu mata ok sbb dia jauh saat itu..hehe]
selepas tu dipanjangkan kepada kedua-dua belah keluarga...

selepas disoalsiasat oleh kedua-dua belah keluarga, ada antara saudara aku & keluarga dia yg mengenali antara satu sama lain...yg paling tak percaya ustaz aku mse Form 5 dulu ada kaitan ngn keluarga dia...ustaz tu sgt kenal aku sbb mse sek dlu da anggap mcm ayh angkat...kami sekelas sgt baik ngn ustaz tu sbb beliau guru kelas aku then aku penolong kelas pd saat tu...

pada tanggal 4.2.11, bermulalah detik perkenalan yg direstui oleh kedua-dua belah keluarga....
pada saat itu aku masih lg dlm dilema tp aku hanya berpegang pada kiraan orang tua....
mak ayah & keluarga aku mungkin lebih tahu segala-galanya....
AKU TERIMA BILA AWAK BGTAU 15.3.11 nak datang MERISIK.......
then, lepas merisik, majlis PERTUNANGAN pula diadakan pd 6.6.11......

semakin hari aku semakin percaya, benarlah kiraan orang tua adalah yg terbaik......
masa pertunangan kedua-dua belah keluarga telah berbincang utk mempercepatkan majlis perkahwinan.....
masa merisik rancang bulan 12 nak kahwin, pastu masa bertunang plan dicepatkan pula pd bulan September..
lagi la tidak sangka secepat ini...

aku terima sahaja apapun kehendak & permintaan keluarga.....
mungin terlalu byk hikmahnya....
aku syg MAKAYAH aku.....aku rela buat apa sahaja demi mereka....

alhamdulillah...kini aku semakin boleh menerima awak.....
terima kasih awak yg merangkap Encik Tunangku..hehe....

Moga hubungan kami kekal bahagia hingga ke syurga.....amin....

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AWAL BICARA