topbella

Wednesday, November 24, 2010

....sELamat BErtuGas....

tanggal 22 November 2010...
titik permulaan aku dalam kerjaya ini....
dulunya aku tunggu saat-saat ini..
tapi kini macam2 yg aku fkirkan...
"mampukah aku, tabahkah aku, tercapaikah cita-cita aku, mcm2 lagi lah"

tepat pukul 10.30pagi aku diberi sekeping sampul surat,
menggigil jari jemariku ketika memegang kertas itu..

"zuriana, awk dapat Kuala Krai yg naik bot tu"..kata seorang pegawai tu..
aku ngah termenung tiba2 terperanjat yang amat...
apa yg aku fkirkan,"xbestnye,mcm xde 'life' je nanti"...
rasa mcm nak nangis je saat itu...
tabahkan hatimu, kupujuk hati ini....

"encik, sy nak bukak surat ni dulu. nak tgk sekolah mane kat Kuala Krai tu.."
pegawai tu senyum2 je kat aku...

bukak je surat tu,"huh, hampeh..rase nk ketuk je kpala orang tu..dia tipu aku rupanya..huhu.."
yg terpampang adalah, "SMU(A) NURUL ITTIFAK PASIR PUTEH"..
alhamdulillah..syukur sangat...

"saya saje bg pasir puteh..sempadan tganu tu..dekat ckit awk nk blik tganu.."..kata pegawai tu..
pandai2 je, padahal memang sekolah tu je ada kekosongan..hehe

pas selesai kt jabatan aku pergi ke sekolah tu lak..
agak jauhla dr bandar Kota Bharu..
sampai je kat sekolah tu aku tgk kecik je sekolah tu...

kebetulan pengetua takde, yg ada PK HEM je..
aku tanya serba sedikit tentang sekolah tu..
pelajar hanya 135orang...
guru hanya 14orang termasuk pengetua..
tingkatan 1-3 sahaja..

alhamdulillah..syukur sangat...dapat sekolah agama, budak skit lak tu...
senang dari segi kawalan kelas...
mungkin ini rezeki aku..

kata Pk Hem,"kat sekolah ni guru2 akademik sangat rehat..yang kurang rehat sikit guru2 agama sebab xramai guru tu..guru akademik terlebih da bila aku masuk ni..hehe.."

mulai itu, aku mula berkira-kira untuk merancang sesuatu...
dah dapat Kelantan boleh aku sambung-menyambung kt UMT...
pelajar plak ckit..aku tak pening sangat kalau buat "part time"...
hurm...insyaAllah..moga impianku tercapai..amin...

setiap perancangan Allah adalah yg terbaik untuk hambaNya..
kerana DIA lebih tahu...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AWAL BICARA